Rubriky
Sport

Chcete tančit ale nemáte vhodného partnera?

Tanec, ať už standartní tanec, latinsko-americké tance, či pouhá improvizace, jsou skvělým způsobem aktivního odpočinku. Během tance se dokážete odreagovat, zapomenout na všední starosti a získáte tím pocit ženskosti. Rozhýbete svaly, o kterých jste možná ani netušili, že je máte a užijete si sice vyčerpávající, ale skvěle strávený čas. Rádi byste se naučili elegantní párové tance, nebo prostě jen tancovali, ale nemáte s kým? To pro vás nemusí znamenat omezení a už vůbec ne to, že byste nemohli tančit. Dnes už naštěstí existuje spousta možností, které můžete v takovém případě využít.

tanec

Taneční kurzy bez partnera

Mnoho tanečních studií nabízí taneční kurzy pro ženy bez partnera. Většinou se jedná o kurzy latinsko-amerických tanců. Lektor uzpůsobí lekce tak, aby bylo možné je tančit samostatně. Skvěle si zatančíte, naučíte se základní kroky, zažijete spoustu legrace, a ještě můžete zpevnit svoji postavu.

Seznamky pro taneční partnery

Na internetu najdete hned několik seznamek, které se specializují na to, aby seznámili partnery, kteří hledají protějšek pro lekce tance. Výhodou je, že si můžete zvolit sami podle sympatií a případných dalších požadavků toho vhodného partnera. A kdo ví, možná tím získáte přátelství na celý život.

Přidělení párů

Některé kurzy počítají s tím, že někteří lidé zkrátka nemají protějšek, který by s nimi kurz tance absolvoval. Proto si můžete poslat přihlášku v které uvedete, že budete navštěvovat kurz bez partnera, a lektoři vám vyberou toho vhodného z přihlášených a spárují vás spolu.

taneční pár

Taneční kurzy s profesionálními tanečníky

Tato možnost je nejspíš nejvíce nákladná, avšak pokud vyzkoušíte, určitě nebudete litovat. Stále více tanečních studií nabízí možnost zaplatit si kurz, kde bude vaším protějškem profesionální tanečník latinsko-amerických či standartních tanců. Těžko byste se naučili více, než když vás povede zkušená ruka profesionála, který se tanci věnuje už několik let na té nejvyšší úrovni.

Rubriky
Sport

Jak začít pravidelně sportovat?

Začínáte cvičit, abyste shodili nadbytečná kila nebo protože chcete být fit a vaše tělo sport potřebuje? Řekneme vám několika zásad, které platí pro pokročilé sportovce i pro ty, kteří teprve chtějí začít sportovat. Klíčem k úspěchu je, nastavit si reálné cíle a očekávání. No a pak jen:
kondiční běh.jpg
Vyberte si sport, který vás bude bavit
Je potřeba si zvolit sport, který vás bude bavit. Ideální je mít několik oblíbených pohybových aktivit, které můžete prostřídat v případě, že vás omrzí rutina nebo tělo bude potřebovat jinou zátěž. Je dobré se taky zamyslet nad tím, jestli inklinujete ke kolektivním nebo individuálním sportům. Každému vyhovuje něco jiného a u obou najdete klady i zápory. U individuálních aktivit se nemusíte na nikoho ohlížet a jdete sportovat kdykoliv se vám zachce. Na druhou stranu, pokud máte krizi a nechce se vám jít hýbat, skupina vás lehce přemluví.

Zvolte vhodnou frekvenci cvičení
Na začátku si neplánujte hned několik tréninků do týdne. Vícefázové tréninky nechte pokročilým a profi sportovcům. Naopak pokud chcete, aby na vás bylo sportování znát, nebude stačit jedna aktivita týdně. Lehce byste pak mohli sklouznout k tomu, že tréninky vynecháte úplně. Z počátku tedy volte 2-3 tréninky za týden. Frekvenci pak můžete zvýšit.rekreační plavání.jpg

Dbejte na správné provedení
Ať už jste pokročilý sportovec nebo začátečník, vždycky se snažte o co nejlepší provedení cviku, techniku hry apod. V plavání, squash, anebo posilování dbejte na kvalitu pohybu více než na kvantitu. U prvních tréninků je dobré si zaplatit trenéra. A opravdu ho najdete i pro všechny rekreační sporty. Pro běh, in-line bruslení i pro zmíněné plavání. Určitě se vám to do budoucna vyplatí. Pokud začínáte cvičit sami doma s vlastní vahou, snažte se nastudovat základní posilovací techniky a způsoby dýchání.
Namotivujte se
Způsob, jak se správně namotivovat ke sportování, je pro každého jiný. Takže jmenujme ty nejčastější. Kupte si permanentku na cvičení, pořiďte si nové sportovní oblečení, choďte cvičit s přáteli. A hlavně vydržte danou aktivitu pravidelně dělat minimálně několik týdnů. Jedině pak uvidíte první výsledky, které vás dále namotivují. Z cvičení si udělejte rutinu a naplánujte si ho do diáře stejně tak, jako si plánujete pracovní schůzku.