Už vám zaručeně někdy volal operátor společnosti, která nabízí mobilní tarify nebo energie. Tito lidé volají, protože jim program vygeneroval vaše číslo bez informací, kdo jste a zda tyto služby vůbec používáte. A právě z toho důvodu jsou jejich hovory tak nepříjemné. Generování leadů je způsob, jak vaše společnost a značka může být úplně jiná a skutečně vědět, s kým mluví a o čem by mluvit měla.
Co to je?
Lead generation marketing https://www.seolight.cz/lead-generation-marketing je proces, při kterém dáte dohromady několik kroků a díky informacím, které nasbíráte od svých návštěvníků můžete začít s generováním leadů. Mezi kanály, kterými sbíráte potřebné údaje patří propojení z e-mailu, blogu a kliknutí na PPC reklamy, pomocí kterých se dostanou lidé na vstupní stránku webu s formulářem.
Takových kanálů je ale celá řada. Může se jednat o samotný obsah publikovaný na stránkách, retargeting, sociální sítě i doporučení od známých nebo influencerů. Prakticky jde o veškeré cesty, kterými se k vám dostane relevantní uživatel, který u vás ideálně poté nakoupí.
Kvalifikace
Pod pojmem „lead“ si můžete představit člověka, který jakýmkoli způsobem projevil zájem o vaše produkty a služby. Sběr informací, které o nich potřebujete znát, abyste jim mohli nabídnout relevantní produkty v budoucnosti a dokončit u nich všechny fáze nákupu (See-Think-Do-Care) probíhá několika způsoby. Uživatel může vyplnit formulář pro stažení e-booku, katalogu a dalších, vymění své údaje za slevový kupón apod. A právě podle toho je lze kvalifikovat.
Scoring
Scoring je způsob, jak provádět kvantitativní kvalifikaci. To znamená, že každému údaji je přiřazena numerická hodnota. To přitom může vycházet z aktivit, informací, úrovně zapojení a mnoha dalších kritérií, které si sami stanovíte. Vyšší hodnocení můžete udělit například někomu, kdo pravidelně reaguje na vašich sociálních sítích, nebo více odpovídá cílové skupině klientů.